بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
در مصاحبه با کارشناسان بازار سرمایه:

اثر مهم ترین رویداد صنعت مالی ایران بر بازار سرمایه

اثر مهم ترین رویداد صنعت مالی ایران بر بازار سرمایه
برگزاری نمایشگاه بهترین فرصت برای نهاد های مالی است که بتوانند بهتر در حوزه تبلیغات فعالیت کنند و بتوان شرایطی رو فراهم کرد که مردم عادی بیشترین حضور را داشته باشند. نمایشگاه‌ها در روند قیمتی بازار سرمایه تاثیری ندارند و درواقع می تواند به بلوغ بازار و کامل شدن ابزارها کمک کند.
کد خبر : ۲۷۰۴۹۰

اثر مهم ترین رویداد صنعت مالی ایران بر بازار سرمایه

بورس نیوز:

 

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ایران (Finex): بزرگترین رویداد ایران در صنعت مالی است که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت های داخلی و خارجی در زمینه بورس بانک و بیمه است. از این رو فرصت خوبی برای شرکت های فعال در حوزه مالی است که دستاورد ها و خدماتشان را در معرض دید فعالان و متخصصان این حوزه قراردهند.

در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور برگزاری این نمایشگاه متوقف شده بود و بعد از ۲سال چهاردهمین دوره این نمایشگاه بی رمق برگزار شد و حتی مورد توجه مدیران ارشد حوزه های بورس بانک و بیمه نگرفته بود اما پیش بینی می شود امسال با حضور سازمان بورس اوراق بهادار و فرابورس در نمایشگاه با استقبال خوبی همراه شود.

از اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی بانک، بورس و بیمه (Finex) میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

·      نمایش دستاورد ها و توانمندی های داخلی و خارجی در صنعت مالی

·      جلب توجه جامعه به صنعت مالی ظرف یک هفته با برگزاری نمایشگاه

·      بوجود آوردن فضا و بستر مناسب برای مشارکت کنندگان جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیذ

·      بوجود آوردن فضای تعامل و مذاکره

·      جذب علاقه مندان، متخصصان و فعالان صنعت مالی زیر یک سقف و در طول یک هفته

در این راستا به نظرات چند تن از کارشناسان بازار سرمایه درباره اثرگذاری پانزدهمین دوره نمایشگاه بورس بانک و بیمه می‌پردازیم.

مجتبی دیبا در خصوص نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد:

ایجاد بستری مثل نمایشگاه با رویکرد اطلاع رسانی و بینش جدید به بازدید کنندگان و ایجاد بستر های جدید و اطلاع رسانی های درست درباره بستر های جدید در بازار های مالی یکی از روش های مرسوم در جهان است و در حوزه های مختلف هم کارایی خودش رو ثابت کرده است. در بازار سرمایه ایران مخصوصاً در سال های اخیر از این ظرافت دور شده و خیلی آن جذابیت رو ایجاد نکرده و شاید دلیل بزرگ آن هم به خاطر ذات دور از روش های نوین بودن بازار های مالی در ایران بوده و طبق صحبت هایی که شده قرار است این روش های نوین ایجاد شود.

پویان مظفری بیان کرد:

محیطی است که نهادهای بازار سرمایه مثل کارگزاری ها، سبد گردان‌ها، تأمین سرمایه‌ها ایده های همدیگر را ببینند و از وضعیت رقبای خود با خبر شوند و نهادها سعی کنند محصولات و خدماتشان را کامل کنند. این نمایشگاهها در روند قیمتی بازار سرمایه تاثیری ندارند و درواقع می تواند به بلوغ بازار و کامل شدن ابزار ها نه کارار شدن لزوما کمک کند و بستری مناسب برای آشنایی و کمک به فعالان جدید بازار سرمایه

پیام الیاس کردی درباره‌ی برگزاری نمایشگاه گفت:

متاسفانه مدت هاست که بازار سرمایه جایگاه خود را در بین بازارهای موازی پیدا نکرده است. یکی از بهترین مکان هایی که می‌توان محصولات مالی و فرصت های سرمایه‌گذاری و خصوصیات و اجزا بازار مالی  را به مردم معرفی کرد.

مردم با حضور در نمایشگاه ها می توانند با دید بهتری درباره اینکه در کدام نهاد مالی و با چه محصول مالی سرمایه‌گذاری کنند تصمیم بگیرند. بهترین فرصت برای نهاد های مالی است که بتوانند بهتر در حوزه تبلیغات فعالیت کنند و بتوان شرایطی رو فراهم کرد که مردم عادی بیشترین حضور را داشته باشند .

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
. بجای این طرحهای .جلوی دزدی وفسادو بگیرید .چرا من و امثال من منیکه 100 میلیون پوام در بورس از سال 99 تا الان شده 25 میلیون و در مقابل همه کالاها و خدمات تورم 1000 درصدی داره باید ضرر بدیم تا یه مشت دزد جیباشونو پر کنن؟
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.